Garanciális laptop szervizek Magyarországon

Garanciális laptop szervizek Magyarországon

A garancia fránya kérdés, nem szívesen foglalkozunk vele a kötelezőnél többet, ám ha arra kerül a sor, akkor bizony elég fontos, ugyanis garanciális márkaszerviz és márkaszerviz között is van különbség. Minden gyártó más és más policy szerint javítja a gépeket, vannak, amelyek belföldön (Magyarországon) végzik a javításokat, vannak olyanok, amelyek külföldre viszik javításra a laptopod.

Ez természetesen, ha bármi másért nem is lenne fontos, az idő faktort figyelembe véve lehet mégiscsak érdekes – nem mindegy, hogy pár napig, hétig vagy akár hónapokig kell nélkülöznöd a géped. Ezen felül a másik sarkalatos kérdés az alapgarancia időtartama szokott lenni, melyen nagyvonalúan átsiklunk a vásárlás hevében, majd később fogjuk a fejünk avagy áldjuk a körültekintésünk, amikor beüt a krach.

Ebből a bejegyzésből a népszerűbb laptop márkák garanciális szervizeinek különbségeit, a garanciaidőben lévő eltéréseket és általános információkat tudhatsz meg.

Nem működik a gépem, hova vigyem?

Mielőtt belemélyednénk a garanciális szervizek közti különbségekbe, először azt kell kiderítenünk, hogy még garanciális-e a laptop? A már nem garanciális laptopot is viheted márkaszervizbe, ám számolnod kell a jóval magasabb javítási költséggel, mintha még garanciaidőn belül adtad volna be a géped. Ha még garanciális a géped, akkor szerencsés helyzetben vagy, feltéve, hogy a normál használat során keletkező hibáról beszélünk, és nem arról, hogy leejtetted, vagy eltörted a kijelzőt.

Ha már nem garanciális a laptopod, akkor jelentősen jobb kilátások kecsegtetnek, ha nem márkaszervizbe, hanem szakszervizbe (csak hogy a legkézenfekvőbb példát mondjam: Laptopszaki) viszed a géped. Jelentősen kedvezőbb javítási költséggel és javítási idővel kalkulálhatsz szakszerviz esetén.

Mi számít normál használat közben fellépett meghibásodásnak? Eléggé tág fogalomkör ez, a gyártók különféleképpen kezelik az értelmezését, de általánosságban elmondható, hogy rajtad kívül eső okból következik be (ami rendszerint az egyes alkatrészek alultervezéséből adódik). Ilyen például a videóchip hiba, HDD meghibásodás, egyéb alaplapi chip-hibák, és így tovább.

Természetesen a gyártók kínosan ügyelnek arra, hogy lehetőleg ne a garanciaidő alatt menjen tönkre a gép, manapság minden laptop direkt úgy van tervezve, hogy a garanciaidőt még legalább túlélje. Éppen emiatt egyáltalán nem mindegy, hogy 1, 2 vagy 3 év alapgaranciával kínált laptopot vásárolsz.

A normál használat közben bekövetkező meghibásodásokhoz visszatérve: nem tartozik ide, ha csökken az akkumulátor élettartama, ha leejtetted a laptopot, ha átment rajta egy teherautó vagy telement szőrrel, mert rajta aludt a macskád (ha még csak azt tette volna).

Honnan tudom, hogy garanciális-e még a laptopom?

Az elromlott laptop javításra való beadása előtt mindenképp tisztázni kell, hogy még érvényes-e a garancia a laptopra. Ennek legegyszerűbb módja a vásárláskor kapott garancialevelet és/vagy számlát előkeresni, amelyen szerepel a vásárlás dátuma és a garanciaidő hossza.

Ha nincs kéznél ezek egyike sem, akkor a gyártók weboldalán a gép egyedi azonosítószámának (a gép alján S/N, serial number, Service tag elnevezésekkel szerepel) megadásával lekérdezheted ezt:

● Apple: kattints ide!

● Acer: kattints ide!

● Asus: kattints ide!

● Dell:  kattints ide!

● Fujitsu: kattints ide!

● HP: kattints ide!

Lenovo: kattints ide!

● MSI: kattints ide!

● Toshiba: kattints ide!

amikor még garanciális a laptop, de jobban megéri a szakszerviz

Vannak esetek, amikor még garanciális a laptopod, de jobban megéri független szakszervizbe vinni a géped.

Klasszikusan ilyen eset a törött kijelző is: a SLIM-LED kijelzős laptopok roppant érzékenyek a kijelző csukására-nyitására és nem viselik jól az ütődéseket sem, ahogy azt sem, ha a laptop alja és teteje közé szorul valami. Ilyenkor rendszerint jön a reccs és egy bepókhálósodott kijelző néz vissza rád. Ilyen esetben bármilyen hihetetlen is, nem jár a kijelző törése garanciavesztéssel, ám nem is érvényes rá a garancia. Tehát, ha vásároltál egy 3 év garanciával rendelkező laptopot, amelynek fél év múltán betörött a kijelzője és azt beviszed a gyártói garanciális szervizbe, elvállalják ugyan a kijelző cseréjét, ám horribilis árakra és hosszú várakozásra számíthatsz.

Ezzel szemben a törött kijelzőt az üzletünkben 15-20 perc alatt, előtted cseréljük, ráadásul úgy, hogy garanciavesztés nem történik, mindezt pedig tesszük a garanciális szervizek által adott árajánlatnál kedvezőbb áron. És ez csupán egy példa volt a sok közül, amely megtörténhet egy laptoppal.

Másik ilyen eset, ha külföldön szervizelik a laptopodat: beadod Magyarországon, ám itthon csak átvevő pont működik és a tényleges javítást külföldön végzik. Ilyenkor nem ritka a hónapos javításba való belecsúszás sem, ha garanciális szervizet választasz. A szakszervizek ezzel szemben gyakran 1-3 napos javítási idővel vállalják az ilyen munkákat.

A fentiek miatt a tanácsunk a következő: minden esetben kérj telefonon vagy emailben árajánlatot a javításra a garanciális márkaszervizedtől és egy független szakszervíztől is, külön kitérve a javítás várható időtartamára. Ez igaz a még garanciális és már nem garanciális gépekre is! Ha még garanciális a géped, akkor a szakszerviz figyelmét erre külön hívd fel.

blogunk ajánlása

Garanciális márkaszervizek listája

FRISSÍTÉS:

Az eredeti cikk megszületése óta átalakult a jótállással kapcsolatos jogszabály. A frissítéskor (2024.03.21) életben lévő rendelet szerint:

100.000 forint meg nem haladó termékekhez 1 év jótállás jár.

100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó termékekhez 2 év jótállás jár. 

250.000 forint felett a termékekhez 3 év jótállás jár.

KORÁBBAN ÍRTUK:

Az alábbi táblázatban az itthon kapható laptop márkák garanciális szervizeinek általános tudnivalóit szedtük össze:

MárkaCégnévHány év az alapjótállás?Belföldön vagy külföldön szervizelik a gépeket?Elérhetőség
 Apple

iStyle Hungary Kft.

iCentre-Hungary Kft.

1 évbelföldön

  Email

  Weboldal

 +3614288000

 AcerAcer Inc.1 évkülföldön (Csehország)

  Email

  Weboldal

 +3615555200

 AsusFixDirect Kft.2 év, egyes típusokra 1 évbelföldön

  Email

  Weboldal

 +3615054561

 DellC-Szerviz Kft.3 év

belföldön

  Email

  Weboldal

 +3614513580

 FujitsuSerco Kft.1 évbelföldön

  Email

  Weboldal

 +3612722140

 HP HP Inc.3 év, egyes típusokra 2 évbelföldön

  Weboldal

 +3617777545

 Lenovo TMX Mobile Solution Szerviz Kft.ThinkPadre 1-3 év, IdeaPadre 2 évbelföldön

  Email

  Weboldal

 +3623801729

 MSI Albacomp Services Kft.1 évbelföldön

  Email

  Weboldal

 +3623801729

 Toshiba FixDirect Kft.konzumer modellekre 2 év, üzleti modellekre 3 évbelföldön

  Email

  Weboldal

 +3614524670

Melyik gép romlik el a leghamarabb?

Ha egyetlen mondatban kéne válaszolnom a kérdésre, akkor azt mondanám, hogy a legolcsóbb – ám ennél valamelyest árnyaltabb a helyzet. Egy kicsit kevésbé általánosabb, ha elárulom, hogy az üzleti laptopok (Dell Latitude és Lenovo ThinkPad szériák a példának okáért) jóval kisebb arányban mennek tönkre az első 3 évben, mint az otthoni laptopok (Acer Aspire, HP Pavilion, Dell Inspiron, Lenovo IdeaPad és még sorolhatnám). Ez természetesen egyáltalán nem meglepő, ha megnézzük a két szegmenst képviselő laptopok árcédulája közti különbséget.

A fenti kijelentést némileg árnyalná a tény, hogy azon gyártók otthoni laptopjai kisebb arányban romlanak el, amely gyártók üzleti laptopokkal is foglalkoznak. Sajnos ez városi legenda, amely elévült töredék-igazságot tartalmaz: régebben (értsd: 5-10 évvel ezelőtt) valóban igaz volt ez a Dell és Lenovo otthoni laptopjaira, ám mára sajnos ezeket a gyártókat is utólérte a végletekig tolt költségoptimalizálás. Magyarán ma már ezekből a gépekből is kispórolnak mindent, amit lehet.

De hogy konkrét adatokkal szolgáljak, a Consumer Reports legutóbbi, 2016-os jelentése szerint az alábbi gyártók a legmegbízhatóbbak:

A felmérés közel 60 ezer laptoptulajdonost kikérdezve készült. A kezdeti kijelentésem (legolcsóbb romlik el leghamarabb) alátámasztja, hogy az Apple laptopok teljesítettek a legjobb 10%-os meghibásodási rátával – innen külön kitűnnek a MacBook Air-ek a kimagasló 7%-os aránnyal –, majd a Samsung-ot leszámítva az összes többi gyártó rendre 18-19%-os meghibásodási aránnyal végzett. A legrosszabb helyen a Lenovo Y-szériás laptopjai végeztek, ezek 23%-a ment tönkre a harmadik év végére.

Az éremnek azonban két oldala van: ha egyszer tönkre ment egy Apple gép, akkor annak a javítása átlagosan 65%-al többe került, mint egy Windows-os gép esetén. Ha ehhez hozzáadjuk az Apple gépek borsos árcéduláját, akkor egyből árnyaltabb képet kapunk.

Hogy tovább bonyolítsam, egy képzavarral élnék. A statisztikák olyanok, mint egy ízléses fehérnemű: sokat mutatnak, csak épp a lényeget nem. Ezzel arra célzok, hogy hiába romlik el például a 3. végére a Dell összes laptopjának 19%-a, ez nem jelenti automatikusan azt, hogy ez minden Dell laptopra egyformán igaz. A statisztikából első, de még második ránézésre sem derül ki, de ez a 19% úgy jön össze, hogy az otthoni laptopok közel 30-35%-a megy tönkre 3 év alatt, míg az üzleti gépek kevesebb, mint 10%-a. Miután az olcsóbb, otthoni gépekből arányaiban is jóval több fogy, ezért kellőképp kiegyensúlyozatlan lesz a statisztika.

Végezetül

Mint láthatod nem csupán attól függ hova érdemes vinned a géped, hogy még garanciális-e vagy sem. Alapesetben a még garanciális laptopokat a márkaszervizbe érdemes beadni, ám nem ritka, hogy egy szakszervizzel jobban jársz, főleg, ha olyan baleset történt a laptoppal, amelyre a garancia nem érvényes.

És abban az esetben is, ha még érvényes is a garancia az adott javításra, jelentősen hosszabb javítási idővel számolj, ha a laptop gyártód márkaszervizébe kerül javításra a készülék.

Minden esetben kérj telefonon vagy emailben árajánlatot a javításra a garanciális márkaszervizedtől és egy független szakszervíztől is, külön kitérve a javítás várható időtartamára. Ez igaz a még garanciális és már nem garanciális gépekre is! Ha még garanciális a géped, akkor a szakszerviz figyelmét erre külön hívd fel.

Miért érdemes a budapesti Laptopszakihoz hozni az elromlott laptopod?

● Kiváló szakértelemmel, sok éves tapasztalattal rendelkező szakemberek javítják a laptopodat,

● A legtöbb típusú laptophoz azonnal rendelkezésre áll alkatrész raktári készletről,

● A helyben vásárolt alkatrészt ingyenesen beszereljük a laptopodba,

● Hosszú távú garanciát kapsz a nálunk vásárolt alkatrészre,

● Végül, de nem utolsó sorban barátságos kiszolgálásban lesz részed.

 

 

blogunk ajánlása

A blog alapítója
Malatidesz Zsolt
laptopszaki.hu
Üdv a Laptopszaki.hu blogban!

Mi vagyunk a Laptopszaki, egy segítőkész és gyors laptop szerviz és laptop alkatrész webshop/szaküzlet, kiemelkedően rugalmas és segítőkész ügyfélszolgálattal. Azért hoztam létre ezt a blogot, hogy a 11 éves szakmai tapasztalatunkat megosztva segítünk azoknak a laptop tulajdonosoknak, akik szeretnének gyors, megbízható és biztonságos laptopot.

Ne maradj le Te sem a legjobb laptopos cikkekről, kövess minket Facebookon és iratkozz fel a hírlevelünkre.

Ha laptop alkatrészre van szükséged, irány a webshop főoldala, kattints ide.